אין אפליה • הקייטנות לילדים החרדים יתוקצבו כבר השנה במלואן

    מני גירא שוורץ 1 Comment on אין אפליה • הקייטנות לילדים החרדים יתוקצבו כבר השנה במלואן
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה טובה לילדי ישראל. ילדי החינוך החרדי ייהנו עוד השנה מקייטנות במימון ממשלתי מלא ותבוטל האפליה בין ילד לילד. בכך נזרקת לפח האשפה עוד גזירה אומללה מבית היוצר של יש עתיד ושי פירון.

    כזכור, בשנה האחרונה החריג שר החינוך הקודם שי פירון את ילדי החרדים מתקצוב הקייטנות בטענה שהחינוך החרדי מוגדר כ'מוכר שאינו רשמי' וככזה הוא לא הביא להם מימון נוסף עבור חודשי החופש. פירון גרס כי מי שלא ממלכתי לא מקבל תקציב.

    בממשלה הנוכחית התקבלה החלטה להזיז את השעון אחורה ולבטל את גזירות יש עתיד, כאשר ברשימת הדרישות הייתה שורה ובה דרישה לתקצוב הקייטנות.

    כבר לפני שבוע אישור שר האוצר משה כחלון במענה ל'גלובס' שמשרד האוצר מעביר תקציב של 50 מליון ש"ח עבור הקייטנות. אלא שאז התחיל דיון שבו היו מעורבים היועצים המשפטיים ובוא עלתה הטענה כי על התקציב להיות שווה לחינוך. כמו שתקציב החינוך החרדי הוא אינו מאה אחוז תקצוב כך גם הקייטנות. לימים מספר היה נראה כי יתוקצבו רק 75 אחוז.

    לעומת זאת נציגי החינוך החרדי טענו כי תקציב הקייטנות הוא תקציב אחר ולא קשור להוראות החינוך.

    שר החינוך נפתלי בנט, סגנו מאיר פרוש ויו"ר וועדת הכספים משה גפני פעלו רבות בגזרת מאיפה מגייסים את הכסף וכן לבטל את הבעיות המשפטיות והיום נסגר שגם הילדים החרדים יותוקצבו במלואם.

    נדגיש כי בימים האחרונים כאשר היה נראה כי התקציב החרדי יעמוד רק על 75 אחוז מהתקציב הכללי דובר שהקייטנות לא תפעלנה השנה אלא רק בשנה הבאה וזאת מפאת טענת מפעילי הקייטנות שאמרו שלא שווה להם להפעיל בכאלו סכומים. אלא שהיום הוחלט כי כבר השנה הקייטנות החרדיות מתוקצבות ללא הבדל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נשמע טוב, אבל למה קיבלנו היום מהגנים שזה עולה 300ש״ח לילד??
      זה עם או בלי התקציב החדש?